tiistai 16. huhtikuuta 2013

Itsensä haastaminen

Jotta saan elämässä riittävästi onnistumisen kokemuksia ja elämisen tunnetta, on minun mentävä välillä mukavuusalueen ulkopuolelle niin fyysisessä harjoittelussa kuin muissakin elämän osa-alueissa. Minun on välillä päästävä tekemään jotain sellaista, jossa tosissani joudun haastamaan itseäni, pistämään likoon, oppimaan uutta ja oikeasti tekemään jotain, mitä en ole vielä tehnyt. Rakastan uusia haasteita! Yrityksen perustamiskuvioni saavat nyt olla hetken taustalla muhimassa, kun sain mahdollisuuden tulla loppu kevääksi sosiaali- ja terveysalalle Kokkolaan Kuntoutuksen opettajaksi. Olen täällä yhteensä seitsemän viikkoa opettajan tehtävissä. Sunnuntaina tulin elämäni ensimmäisen kerran Kokkolaan. Tulin Kajaanista tänne Oulun kautta junassa maisemia katsellen. Koko rannikkoalue ja Pohjanmaa on minulle vieraampaa aluetta Suomessa. Eilen sain perehdytyksen työpaikkaani ja tuleviin opetusaiheisiin. Opetukseni alkoivat tänään täydellä kahdeksan tunnin päivällä. Ehdin tutustua kolmeen eri lähihoitajaopiskelijaryhmään. Opetan sekä aikuis-, että nuorten ryhmiä tämän kevään ajan. Ensimmäinen päiväni meni mielestäni hyvin! Olin erittäin innoissani tästä uudesta mukaansa tempaavasta haasteesta. Ihana saada tuoda kuntoutuksen näkökulmaa hoitoalan opiskelijoille ja nähdä fysioterapeutin osaamisen hieman uudella tavalla. Fysioterapeutti on liikkumisen asiantuntija, joten annettavaa hoitotyönopiskelijoille on varmasti paljon.

Uskon, että illat tulevat menemään alkuun hyvin pitkälti seuraavan päivän luentoja ja oppimistehtäviä suunnitellessa, sekä kirjoihin ja materiaaliin tutustuessa. Täytyy kuitenkin muistaa käydä itsekin urheilemassa. Aamulla heräsin 05.50 juoksulenkille, kun illalla olin niin väsynyt, että en jaksanut mennä hikoilemaan. Täytyy ottaa heti huomen aamuna uudestaan, niin jaksaa olla päivän sisällä.

Kuntosalin etsin täältä Kokkolasta varmasti ja pyrin saamaan kuvat toiminnallisesta voimaharjoittelusta, kunhan olen päässyt sisälle täällä eloon :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti